Odpoczynek jest nieodłącznym elementem naszego życia. Potrzebujemy chwili wytchnienia, aby zregenerować nasze siły i powrócić do codziennych obowiązków z nową energią. Po całym tygodniu pracy marzymy tylko o tym, aby w weekend móc odpocząć i się zrelaksować. Poniżej kilka rad jak najlepiej relaksować się w domu i dlaczego jest to tak ważne dla naszego organizmu.

Żyjemy w czasach, gdzie wszystko pędzi z zawrotną szybkością do przodu. Staramy się żyć produktywniej, intensywniej, lepiej. A co za tym idzie? Presja i stres: czy jestem wystarczająco dobra? Czy nie poświęcam za mało czasu na realizację swoich planów? Czy na pewno daje z siebie 100%? Są różne rodzaje stresu: jeden będzie motywacją do dalszego działania, zapalnikiem aby iść po swoje. Z kolei przewlekły stres działa destrukcyjnie, zarówno na nasz organizm, jak i psychikę. Brak odpoczynku obniża naszą efektywność. Skracanie sobie czasu na relaks, a zwiększanie obowiązków skutkuje obniżeniem naszej koncentracji, a także odporności. Pauza i moment na oddech pozwala nam nabrać spokoju i dystansu. Odpoczynek przede wszystkim podnosi naszą produktywność. Oprócz tego poprawia koncentrację, zwiększa kreatywność, a także poprawia refleks. Bardzo ważny jest relaks ciała i umysłu – balans i równowaga pomiędzy obowiązkami, a odpoczynkiem sprawi, że w życiu będzie z pewnością więcej uśmiechów niż stresu. Wiadomo, że kolor zieleni jest relaksujący i uspokajający. W formie relaksu warto wybrać się do centrum zabawy Inca Play z swoją pociechą – Ty możesz wypoczywać w naszej kojącej zielenią kawiarni, a pociecha będzie bezpiecznie bawić się na sali zabaw. A jakie są metody relaksu w domowym zaciszu? Podpowiadamy!

W domu o dziwo mamy mnóstwo możliwości ćwiczeń fizycznych. A jak każdy dobrze wie – w zdrowym ciele, zdrowy duch. Ćwiczenia fizyczne zwiększają poziom endorfin i poprawiają samopoczucie. Na relaks polecamy jogę. Jest to łagodna forma aktywności fizycznej, rozciągająca i relaksująca ciało. Zbawiennie wpływa na nasz układ nerwowy, a odpowiednio wybrana praktyka jogi koi nasze ciało i umysł. Jogę warto połączyć z ćwiczeniami oddechowymi lub medytacją – dzięki temu wyciszycie umysł i będziecie mogli spojrzeć z odpowiedniej perspektywy i dystansu na bieżące sprawy w naszym życiu. Medytacja pozwala wyciszyć umysł i pozbyć się codziennego napięcia i stresu. Warto praktykować jogę i medytację codziennie najlepiej rano oraz wieczorem.
Kolejnym pomysłem na relaks w domu jest czas dla siebie! A do tego możemy zaliczyć gorącą kąpiel i inne sprawiające Ci przyjemność czynności. Do kąpieli możesz dodać aromatyczne olejki, które wprawią Cię w cudowny nastrój i ukoją skołatane nerwy. Gorąca kąpiel jest relaksująca i przyjemna, warto też zadbać o przestrzeń wokół – świeczki i kadzidła z pewnością zrobią nastrój. Do tego kojąca muzyka w tle i ulubiona książka. Cały rytuał jest oczywiście powinien być dostosowany do Waszych potrzeb i upodobań. Po kąpieli zróbcie sobie masaż twarzy, stóp i rąk – gwarantujemy, że to z pewnością rozluźni spięte mięśnie w tych obszarach ciała. Poczuj, jak z każdym rozluźnieniem opuszczają Cię zmartwienia i odpoczywaj.

Najprostszym sposobem na relaks w domu jest… drzemka! Jak wiadomo, organizm człowieka najlepiej odpoczywa podczas snu, a produktywna drzemka w trakcie dnia zbawiennie wpływa na nasz organizm. Mylne jest założenie, że drzemka to strata czasu. Wiele badań naukowych dowiodło, że 15-30min drzemki wpływa bardzo korzystnie na nasz układ nerwowy, a do tego poprawia naszą czujność i zdolność analitycznego myślenia. Zanim postanowisz wypić kolejną filiżankę kawy, może warto jednak pomyśleć o opcji drzemki i regeneracji całego ciała oraz umysłu.

Herbata i koc to nieodłączny element każdego miłośnika książek. Czytanie relaksuje umysł, a jednocześnie pobudza i rozwija wyobraźnię. W ramach relaksu poświęć na czytanie książek 40-60min dziennie. Możesz zrobić z tego rytuał – ulubiona herbata w ulubionym kubku, ulubiony fotel, świeczka i koc. A do tego polecamy pyszne i zdrowe wypieki bez cukru od cukierni bez glutenu Nie jestem z cukru. Z pewnością w takim komplecie czytanie ulubionej książki będzie jeszcze bardziej relaksujące.

Naszą propozycją po naprawdę stresującym dniu lub tygodniu będzie maraton filmowy! Warto zaopatrzyć się w fajne przekąski, lub samemu zrobić zdrowe zamienniki. Czasami każdy ma ochotę na poleniuchowanie, dlatego ważne jest, aby nie mieć z tego powodu wyrzutów sumienia! Warto od czasu do czasu odpocząć intelektualnie. Wybierz swój ulubiony film, lub znajdź coś, co Cię zainteresuje. Odpoczynek, relaks i dobra zabawa gwarantowane!

Pomysłów na relaks w domu jest wiele – wszystko zależy od naszych chęci. Ważne jest zachowanie równowagi: przesadny relaks może nas rozleniwić, a odmawianie go sobie spowoduje napięcie i jeszcze więcej stresu. Każdy człowiek potrzebuje się realizować, ale w tym pędzeniu pamiętaj o swoich potrzebach. Świat się nie zawali jeśli zrobisz sobie reset, za to Ty poczujesz się o wiele lepiej i z nowymi siłami będziesz mogła więcej.